El carbó activat és un additiu en forma de pols que s’obté de fustes, closques de nous o olives, és l’ingredient que tenyeix els aliments de negre. S’ha posat de moda com un ingredient més a la cuina i és una de les últimes tendències en el món healthy com a ingredient purificador perquè entre els seus beneficis es troba la pèrdua de pes i la desintoxicació del cos ja que absorbeix les toxines presents en l’organisme . Però ¿és realment beneficiós ?.

Alejandro Cánovas, nutricionista, afirma que “el carbó activat és un compost vegetal amb una superfície altament porosa, el que el converteix en un potent absorbent i fa l’efecte d’una esponja“. En general, la gent tendeix a utilitzar aquesta substància per netejar l’organisme a manera detoxificador, per exemple, després d’un període de vacances com el Nadal o després d’un dinar copiós i poc saludable, però no oblidem que el nostre cos ja consta d’òrgans com el fetge, ronyons, la funció principal és eliminar tòxics de la nostra sang, ells són els veritables DETOX.

Tot de forma moderada és bo “Hem de tenir amb compte perquè un ús freqüent del carbó negre pot ser contraproduent. Una dieta que inclogui aquesta pols negre pot fer que eliminem substàncies beneficioses per al cos com vitamines, minerals o antioxidant, perjudicant la nostra salut perquè aquesta substància no diferencia si el que absorbeix són elements positius o negatius per al cos, fins i tot arribant a produir grans dèficits en minerals i vitamines “.

El carbó negre elimina el ingerit en el moment, si decideixes fer-lo servir a l’endemà d’una nit en què heu begut grans dosis d’alcohol, aquesta substància no tindrà cap efecte. Cal destacar que l’ús del carbó activat és especialment perillós en algú que estigui prenent algun fàrmac perquè l’efecte es pot veure reduït. Sobretot amb medicació per diabetis, hipotiroïdisme, depressió o epilèpsia.

El nutricionista recomana desprendre’ns dels quilos adquirint uns hàbits saludables en el dia a dia ja que, una vegada que llevem tots els excessos que ens han fet engreixar, baixarem de pes. “Això passa per menjar menys processats i més aliments d’origen vegetal, augmentar les dosis de fruites i verdures (dues racions de verdura i 3 de fruita), consumir més peix i proteïna de qualitat (en menjar i sopar), disminuir el consum de aliments rics en greixos saturats, beure aigua com a beguda principal al dia, i intensificar l’activitat física diària “.

 

 

Font: Alejandro Cánovas, nutricionista.

Deja un comentario